BLOG INI MASIH DALAM PROSES PEMBINAAN

Wakaf Kita


ShoutMix chat widget

AJK & Tenaga Penggerak Surau

Penaung: Hj.Awang Jusoh

Penasihat: Hj.Hanafiah Ramli

Pengerusi: Dr.Alias Ab.Rahman

Bendahari: Hj.Ismail

Ajk: Cik Gu Ismail 

Ajk: Cik Wan Ab.Ghani Wan Yusof

Ajk: Ayah Ku

Ajk: Ab.Razak

Ajk: Nik A.Kadir Nik Kob

Ajk: Muhammad Mohd Yusof

Ajk: Omar Mohamad

Imam: Ustaz Yahya

Imam: Ustaz Kamaruddin

































Widget

Wednesday, August 25, 2010

Hari majlis berbuka puasa

Pada 21 ogos lalu pihak surau Hj. Ab.Rahman Limbong Kemaman telah mengadakan majlis sambutan berbuka puasa, majlis itu yang jatuh pada 11 ramadhan dihadiri oleh para jemaah harian dan masyarakat setempat khusus nya.

6 buah kanopi telah disediakan, lebihkurang jam 6 petang para hadirin mula memenuhi tempat duduk yg disediakan. AJK surau yang juga merupakan jawatankuasa sambutan turut membantu beberapa penyediaan akhir di nmajlis berbuka itu.

Penasihat Surau Haji Hanafiah Ramli dan Pengerusi surau Haji Alias Ab.Rahman turut hadir. Lebihkurang pukul 6.40 petang Ust.Yahya dan Cik Gu Wan membaca al Quran sehinggalah jam 7.22 petang dan Cik Gu Wan mengalunkan azan serta masuklah waktu berbuka puasa bagi daerah Kemaman.

Para tetamu dihidangkan dengan nasi minyak, laukpauk, kueh mueh dan air minuman, turut juga disediakan airminuman botol tapisan dan buah duku.

Bolehlah dianggap ramai para hadirin yg datang, Cuma dibahagian muslimah saja yang tidak memenuhi kesemua tempat duduk.

Majlis ini juga merupakan majlis tahunan bagi surau ini dan semoga dapat menambahkan lagi ukhwah antara para jemaah yg selalu datang untuk menunaikan sembahyang sesame mereka, serta dapat memberikan kerjasama mengimarahkan lagi susasana keceriaan surau.

Kepada semua AJK sambutan dan para penderma yg memberi sumbangan, pihak surau mengucapkan berbanyak terimakasih, semoga mendapat pembalasan yg baik dari Allah.

Jazakallah hu khairan, “sujud pada yang satu”

0 comments:

 

Pink Girlz Blogger Template | Blogger Clicks Design